Lite uppdatering!


Oj här var det längesen det hände något! Har däremot hänt lite saker utanför bloggen. tex så har vi anmält Selma till hennes livs första untsällning(min syster har dock gått barn med hundutställning med henne en gång)! detta är en inofficiell hundutställning på 4H gården på söndag så det är ju inte hela världen om det går åt skogen ::) Det är jag (Klara) som ska gå med henne i ringen osv på sön, så jag är faktiskt liite nervös. det är ju trots allt min första utställning också men jag kan lungna mig själv med att de inofficiella bara är på kul och för träning(det kommer nog  inte bli någon officiell för Selmas del i livet pga hennes gigantiska kropp! men spela roll,, det var ju inte precis därför vi köpte henne. Jag hoppas verkligen att det ska gå bra, det jag oroar mig mest för är att hon ska bli stressad eller rädd där inne med alla hundar och människor men det har ju aldrig varit något problem när hon vart mindre så det ska nog gå bra :D 
 
Här kommer en jobbig sak också: Hon har börjat sticka mer... och då menar jag inte sticka strumpor och sånt utan jag menar att hon springer så hemskt gärna efter saker som tydligen är roligare än oss och godis.. ändå jag har tränat mycket med henne att jag faktiskt är rolig! det händer dock oftast inte mig som hon sticker för utan någon annan i familjen^^. Men kan det vara vallningsinstingten som gör henne så uppjagad av saker som åker förbi? isånnafall, är det någon som vet om man kan "bota" det med vallning eller blir det bara ännu värre om man börjar valla med henne?
Ibland känns det som att hon joggar iväg bara för att vara jobbig, altså hon kan börja nosa på något och bara följa det spåret utan att hon ens visar att hon hör när man ropar på henne. Hon kanske bara är disträ så hon tänker inte på det, eller så bara ignorerar hon att man står där och ropar, hojtar och skuttar.. Men hon är inne i en period nu också där det bara är nosen i backen som gäller (har varit en ganska lång period nu men) men det har nog med att hon börjat blivit könsmogen (hon har inte haft sitt första löp än) men det blir nog bättre skulle jag tro. "Utforskningsperioden" är nog över snart hoppas jag! :D 
 
hare bra!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0